SCOTT EASTWOOD as Lambert in the Gipsy Avenger Conn-Pod in "Pacific Rim Uprising." The globe-spanning conflict between otherworldly monsters of mass destruction and the human-piloted super-machines built to vanquish them was only a prelude to the all-out assault on humanity.

Druhý Pacific Rim zrovna dvakrát kvalitním scénářem neoplývá. Nabízí snad každé myslitelné klišé a chybí mu jakákoliv logická konstrukce, ale… je to film o obrovských robotech bojujících s monstry vylézajícími z oceánu. Takže je to aspoň zábavné?

Velice překvapivě víc, než bych měl být ochotný přiznat. Film šlape poctivěji než přestárlá Rumunka u E55 a takřka vůbec nenudí. Dokonce mám dojem, že tvůrci, v čele s debutujícím režisérem Stevenem DeKnightem, tam všechny ty logické lapsy nacpali schválně. Protože to prostě k takovémuto žánru patří a oni diváka nechtěli ochudit o ty momenty, kdy si tyhle blbosti uvědomí a baví se jimi.

Pacific Rim představuje: Veškerá klišé, co si umíte představit

Jen pro příklad co se týče klišé, dočkáte se třeba mladé kadetky, ze které se rázem stane vysoce výkonná pilotka složitého stroje. Rebelujícího vojáka, který se v důležité chvíli promění v lídra, který z patra chrlí dokonalé motivující proslovy. A když je to potřeba, nějaký vědec vždy přijde s vhodným vynálezem či řešením.

Co se týče logiky, tak mi v hlavě především utkvěla situace, kdy se na Zemi, myšleno na planetě, objeví tři Kaijuové (ty monstra). Jeden někde u Ruska, druhý u Aljašky, tuším, a třetí snad v Jihočínském moři. A všichni tři mají za cíl dorazit k sopce v Japonsku a dojdou tam na chlup stejně! No a to je jen špička ledovce. Ale když tyhle nároky na alespoň předstírající pokus o ždibec funkční logiky či náznak rozumnějšího scénáře pominete, budete se bavit.

Velká akce = velká zábava, ne vždy ale tentokrát ano

Tři čtvrtiny filmu jsou totiž zábavná a akční expozice, která hlavní hrdiny vede do monstrózní, ještě zábavnější a akčnější bitky. Ta je nejen velkolepá, ale hlavně i přehledná. A vzhledem k tomu, že to v těchto digitálních filmech nebývá zvykem, rozhodně to počítejme jako plus. Samotné triky vypadají více než slušně a duo John Boyega a Scott Eastwood funguje obstojně. Jinými slovy, to, co fungovat má, funguje.

Zadání tak podle mě znělo jasně. Vyrobit šílený a nafouklý blockbuster, jehož největší ambicí bude propláchnout divákovi palici a nedat mu příležitost si zívnout. A to se, i přestože jde o blbost na entou, bez potíží daří. A pokud jste dvanáctiletý kluk, ať už doopravdy, nebo jen mentálně, tím spíš vás Pacific Rim zaujme. Pokud už jste z dětské hravosti vyrostli a ke štěstí potřebujete víc než jen bitku robotů, tak tenhle film určitě není pro vás.