Rozmáhá se nám tu takový nešvar. Instagram minulý týden zaplnily falešné účty velkých módních značek nebo obchodních řetězců. Profily slibovaly za sledování například vouchery v hodnotě tisíců korun. Přestože už to je značně nevěrohodné, profilům začaly narůstat sledující po tisících. Jde především o značky Calvin Klein, Asos nebo Foot Locker, ale i obchodní řetězce jako je Kaufland nebo Tesco.
Například falečný účet značky Calvin Klein slibuje voucher v hodnotě 2 000 Kč, když ho budete sledovat a sdílet na svých instastories. Je evidentní, že na tom něco nehraje, přesto jsou některé falešné účty stále aktivní a sledující jim rostou.
calvinkleinsk, footlockerczsk nebo footlocker_czsk jsou toho zářným příkldem. Podobné praktiky jsou samozřejmě nelegální a značky, které tímto trpí proti falešným účtům bojují. Jde totiž prakticky o nekalou soutěž. Poškozené značky se mohou a pravděpodobně budou bránit právně a náhrady škody se mohou vyšplhat až do milionů.
Co z toho majitelé falečných účtů mají je otázkou. Pravděpodobně chtějí nabrat co nejvíc followers, aby profil vypadal věrohodně a oni ho později mohli přejmenovat a distribuovat přes něj například falešné zboží.
V minulosti si podobnými věcmi prošel i Facebook, kde falešné stránky nabízely lidem například mobily nebo dokonce auta. Čím dřív takové profily budou nahlášeny a odstraněny, tím rozhodně lépe.