Chybí vám Středozem? A co Shadow of Mordor? Pokud jste ve svém hráčském srdci od roku 2014, kdy tenhle titul vyšel, našli trochu toho místa i na něco nového, pak máme dobré i špatné zprávy.

Ty dobré jsou určitě ty, že si už brzy budeme moci zahrát pokračování povedeného a temného Shadow of Mordor. Zdá se, že i ve vyšší kvalitě a s ještě lepšími záporáky.

Ta špatná zpráva je, že Shadow of War nezůstala ušetřena ingame transakcí. Za peníze navíc si hráči můžou pořídit balíčky nových zbrojí a zbraní pro hlavního hrdinu Taliona. To by se tak nějak dalo čekat. Dělá to skoro každé fantasy RPG, ale Shadow of War jde ještě dál. Konečným řešením jsou peníze.

Money, money, money

Štve vás, že se musíte pracně prohrát skrz těžké soupeře a bitvy a někdy byste se hrou nejradši sekli a vykašlali se na to? Neexistuje žádné spásné fast-forward, které by přetočilo ty těžké, nudné pasáže a spasilo vás?

No teď už ano. Za příplatek.

Krom extra contentu si můžete pořídit i XP boosts, které urychlují Talionovo levelování a vám práci.

Nějaký těžký boss, kterého se snažíte sejmout už několik nocí a chytrá herní AI vám to dělá těžší a těžší? Není problém. Nalevelovaný superhrdina Talion jedoucí na XP steroidech zvládne všechno.

Skřetí drive-in

Kdyby to náhodou nedal, tak si můžete koupit ještě War chest, která vám dodá skřetí vojáky s různými schopnostmi, aby vaše armáda nikdy nestrádala. A kdyby i tohle bylo málo, tak jsou tu bundles, které „se slevou“ kombinují boosty, Loot chests a War chests, podle vašich možností a chutí.

Nemůžeme se ubránit dojmu, že nám někdo za chvíli nabídne hranolky a drink zdarma.

Proč si tedy vůbec pořizovat hru, která je známá tím, že má propracované, těžké bosse? AI, která mění podobu souboje, kdyby to bylo moc lehké? Proč tohle všechno, když vám ta samá hra nabídne, že se tohle všechno dá obejít, přeskočit, ošidit?

Co na to fandom

Reakce fanoušků jsou více než nelibé – někteří dokonce zvažují, že hru po takovém oznámení nekoupí vůbec. Upřímně se není čemu divit. Hra extra kontentem popírá samu sebe a i když nějaké ty interní transakce u větších titulů čeká asi každý, tohle je trochu moc. Ve hře se používají dvě měny – mirian a gold. Za jednu z nich si zaplatíte opravdovými penězi. Druhá se dá získat pouze hraním.

Zatím není jasné, jaké koupitelné položky do hry zasáhnou, ale už jejich existence je přinejmenším zarážející.

Ale je konec konců na hráči, co si vybere. Hodiny a hodiny frustrace, odměněné vítězstvím nebo rychlý úspěch, u kterého zmizí zážitek ze hry.

Foto: © Monolith Productions, © Warner Bros.