Captain America: Civil war | Zdroj: Oficiální stránky filmu

Neuvěřitelný krok ze strany studia Marvel, které pravděpodobně reaguje na to, že nejnovějšímu počinu ze stáje DC se u kritiků moc nedaří, vede k tomu, že mohu napsat následující větu. Občanská válka je naprosto fenomenální. Studio svému filmu věří natolik, že uskutečnilo již první novinářské projekce bez jakéhokoliv názorového embarga s pouhým přáním, aby se v recenzích moc nespoilerovalo.

Na začátku musím férově přiznat, a byli jsme i upozorněni, že nyní, více jak měsíc před premiérou, jsme neviděli finální sestřih a některé scény třeba ještě skončí na podlaze střižny, jiné přibydou a digitální efekty se také ještě doladí. Ale už teď můžu s čistým svědomím napsat, že nejnovější příběh Kapitána Ameriky (a samozřejmě ostatních hrdinů) smázne lehkou pachuť, která leckomu zůstala po zhlédnutí druhých Avengers, protože vrací do hry to, co druhé týmovce chybělo. Epickou rozmáchlost, kterou drží v sevřeném a dobře napsaném příběhu, který navíc nemá ryzí záporáky ani hrdiny a o to více si divák vychutná osudovost, kterou ústřední spor přináší.

Captaim America: Civil war | Zdroj: Oficiální stránky filmu

Potěšeni budou ti, kteří Marvelovkám vytýkají přílišnou rozjuchanost. Už Návrat prvního Avengera ukázal, že bratři Russoové tomuto pojetí nefandí a v Občanské válce ještě přitvrdili. Navíc film vedou zkušeně a umí si poradit i s velkým množstvím postav, aniž by vznikal dojem, že některý ze superhrdinů je v téhle bitce do počtu. Studiu se navíc tentokrát podařilo spustit skvělé kouřové clony, takže budete příjemně potěšení přítomnosti jedné postavy, s jejíž účastí se mezi fanoušky ve filmu nepočítalo a ne, neprozradím, kdo to je.

Thor | Zdroj: Flickr

Jestli budete stranit Iron Manovi a jeho týmu, nebo vám bude sympatičtější Kapitánova parta, vlastně vůbec nehraje roli. Protože jako divák vyhrajete tak jako tak. Dočkáte se totiž akčního spektáklu, ve kterém dává jednání zúčastněných smysl, motivace hrdinů jsou jasné a pochopitelné u obou táborů a navíc zaručuji, že díky dramatické gradaci si ohlodáte nehty i s prvním článkem všech prstů. Aniž bych vyzradil více, doporučuji si přibalit dostatek kapesníků. Tentokrát se tvůrčí tým urval ze řetězů a servíruje nám jeden z nejslzetvornějších zvratů, které kdy filmové plátno spatřilo. Ten si odskáče někdo, u koho byste to vůbec nečekali a zasáhne vás to přímo do srdce.

Pokud jsem vás už teď dostal do fáze, kdy se až do premiéry budete převalovat ve snech, cože vás to čeká (a co já už vím), vyženu vaše očekávání ještě výš. Konec filmu totiž přichází s gigantickým cliffhangerem, při kterém vám budou muset hubu vrátit zpátky heverem. Takovýto otevřený konec si naposledy dovolily snad Návraty do budoucnosti. Jenomže v tomto případě očekávejte něco asi jen o milion procent víc šokujícího.1457638259

Jestliže vám stále nedošlo, co se děje, tak už vás dál nebudu tahat za fusekli. Doporučuji vzpomenout si, kolikátého dnes je, případně urychleně najít kalendář. Může se stát, že čtete článek také v jiný den, než jsme zamýšleli, tak se pro jistotu podívejte na datum vydání. A jsme doma, že? Pro jistotu ale dodám…APRÍL.

Doufám, že jsem některým filmovým fandům, a těm komiksovým zvláště, nepřivodil nějaký srdeční záchvat. Recenze je samozřejmě žert, ale zčásti také zbožné přání. Každopádně až nový Captain America do kin skutečně půjde, já u toho chybět nebudu a i o ty skutečné dojmy se s vámi podělím.

P. S.: Nezapomeňte si z někoho dnes taky udělat „dobrej den“.