S nákupními show se roztrhl pytel, alespoň by se to tak mohlo zdát. Nákupné maniačky běží na jednom ze slovenských televizních kanálů i několikrát za den, česká Popelka nezůstává pozadu.

Že vás to minulo? Možná buďte i rádi, protože oba jmenované pořady spadají do ryze ženského spektra. Skrze tyto pořady ale můžete sledovat, kam až ženská mánie za nakupováním může dojít. A možná budete překvapeni. Do soutěže se hlásí různé typy žen, od středoškolaček přes matky na mateřské dovolené až po čtyřicátnice, které si chtějí dokázat, že na to prostě mají.

Je to vlastně trochu takové módní Prostřeno. Každý týden nová skupinka čtyř žen, které milují módu a myslí si, že jí rozumějí. A každý den pak některá z nich dostane 10 tisíc korun nebo 400 Euro a musí za dvě hodiny sehnat outfit v nákupním centru podle tematického zadání. Soupeřky, které zrovna nenakupují, mezitím prohlížejí a hodnotí šatník nakupující účastnice.

fashion-woman-cute-airport

Při břitčím pohledu se mohou módní show tohoto typu jevit jako „slepičárny“. Slečny a dámy hodnotí jednotlivé kousky svých i cizích šatníků a nadšeně tleskají každé, která splní zadaný úkol a po dvouhodinovém nakupovacím úmoru předvede hektickou slátaninu různých stylů a barev. Protože stres.

Hlasitá vypísknutí „To ti tedy kradu, to chci!“ a skeptické odsudky ala „to bych si na sebe asi nikdy nevzala,“ popřípadě „otevřete okno, ať ji té hrůzy můžu rychle zbavit“ se objevují poměrně často. V čem se ale vyznění pořadu liší od konceptu Prostřeno, je zejména fakt, že jednotlivé soutěžící netaktizují.

Když jde o hadry, rivalita mizí?

Je až s podivem, jak soutěžící většinou drží při sobě a podporují se. Ne že by to nebylo milé, navenek vše působí, že zúčastněné ani netouží po výhře. Absence rivality a vzájemné podporování se tvoří v pořadu příjemnou atmosféru, kterou zřejmě kvitují povděkem zejména matky na mateřské dovolené, které se už dostatečně nabažily Sama doma a všech možných rad.

shopping-1015437_1920

Pořady jednoznačně ukazují touhu žen být krásné a stylové, leč většinou se nepodaří a stylista málokdy nadšeně jásá. Česká verze je navíc obohacena o přinejmenším exotické komentáře Osmanyho Laffity, o kterých je nejlepší udělat si vlastní úsudek.

Otázkou však je, jaký má takováto módní show přínos pro svého diváka. Rady jsou nespecifické, stylista neporadí univerzální tipy na ladění barev a stylů, takže největším přínosem asi opravdu může být hodina času, kterou strávíte zíráním na chaotické pobíhání po velkých obchoďácích. I tak by ale každý z nás měl vidět aspoň jeden díl. Už jen proto, abyste si mohli udělat ten vlastní názor.

Foto: Pixabay, Pexels