Velmi neotřelou kampaň pro podporu prodeje svých zájezdů zvolila jedna dánská cestovní kancelář. Svým klientům velí množit se a cestovat – a to vše v zájmu jejich mámy.

Vtipná marketingová kampaň dánské cestovky Spies je zaměřená především na ženy-matky ve věku kolem padesáti let, které marně čekají na vnoučata od svých milovaných synů. Dánsko se totiž v posledních letech potýká s nízkou porodností, čehož se zřejmě rozhodla cestovní agentura využít.

A tak kancelář nabádá starostlivé mámy, aby koupily svým synům zájezd do teplých krajin, neboť je tam podle výzkumů vyšší pravděpodobnost početí nežli ve státech s chladným podnebím. Celá kampaň nese příznačný a výmluvný název Do it for mom! (Udělej to pro svou mámu) a kromě zvýšení prodejů exotických zájezdů si klade za cíl upozornit a zlepšit mizernou situaci dánské porodnosti.

Geniální nápad?

Využít dánskou nízkou porodnost jako promyšlený marketingový tah se jeví jako odvážný čin. V Dánsku se totiž ročně narodí průměrně jen 10 dětí na stovku obyvatel, což vážně není moc. Díky tomuto faktu ale cestovní kancelář zariskovala také případné pohoršení, které by v Dánech mohla vzbudit.

Zřejmě se tak ale nestalo a kampaň si nasbírala velký počet fanoušků. Prakticky okamžitě po svém zveřejnění si kampaň získala ohromné počty sympatizantů na sociálních sítích, díky nimž se stala virální. A protože podle výzkumů Dánové sexují nejčastěji na slunných dovolených, mohou jim maminky vybrat z pestrého spektra aktivních dovolených v sluncem zalitých turistických destinacích.

dánsko a

Cestovní kancelář Spies Travel navíc svou kampaň chytře podpořila cenovým zvýhodněním zájezdů. Aktivní matky, které přijdou koupit dovolenou pro svého syna, získají slevu na zájezd v hodnotě 1000 dánských korun, což je v přepočtu asi 3600 korun českých.

My tady v Česku sice zatím můžeme jen doufat, že některou z tuzemských cestovních kanceláří napadne podobná kampaň, díky které budeme moci výhodně cestovat, ale třeba se jednoho dne dočkáme. Nebo můžeme vychytrale vysílat své kamarádky a sestry do vybraných cílových destinací a doufat, že se tam seznámí s Dánem, který má akční a zámožnou maminku…

Foto: Pixabay