Vyskakují z každé strany. Cokoli na netu otevřeš, jsou tam. Novodobé superstars, které denně sledují desítky tisíc z nás,  aby viděly, jak zase jezdí v super káře, leží na pláži, popíjejí šáňo, špulí rty, nakupují v Paříži, přinejhorším na Pařížské.

Tvrdě dřou, aby vám mohly tuto podívanou přinést zítra a každý další den do vašich pracovišť, do kanceláří bez klimatizace, do velkoskladů zeleniny a ovoce, do kabin kamionů. To jsou ony, holky ze sociálních sítí, naše české sociálky.

Naši otcové, mámy, tety nebo profesorský sbor z univerzity ve městě je znát asi nebude, ale tvoje dvanáctiletá sousedka je má nabrowsované tak, že to může odříkat i o půlnoci pozpátku. Mají desetkrát tolik sledujících co bývalé klasické béčkové celebrity (to jest ty, které ještě udělal Blesk, ne internet). Dosahují čísel, za které by se nestyděla TV Barrandov, o jiných televizích nemluvě.

Nevíte, odkud přišly, prostě tu JSOU. nejspíš byly někde v nějaké reality show, anebo poznaly správné lidi (správného hokejistu, fotbalistu nebo podnikatele).

Jak poznáme pravou sociálku?

  • má 20 – 200 000 sledujících na Instagramu, takže víc, než město ve kterém žiješ
  • bývá velice kreativní, každá fotka je jiná a nepřestane tě udivovat
Toto jsem já, kreativní Silvia. Silvia stokrát jinak.

  • fotí se ve výtahu s kabelkou, značka, která říká „tohle je kurevsky drahá kabelka a já si ji nekoupila“
  • fotí se ve výtahu s telefonem přes obličej, ve stylu „já se přece nechci předvádět, o můj vytuněný napíchaný obličej nejde, jde mi o ty děti, o ty trpící děti v Mogadišu“
  • má nacvičené úhly a pózy, ve kterých jí to sluší (teda aspoň ten zástup komentujícího davu to tvrdí)
  • má hlavně roztomilou pózu, kdy jednou nohou takzvaně zanoží a nakloní hlavu do strany – kdo z vás ví, která to je? To je hned vedle fotky se sklenkou šáňa na drahém hotelovém pokoji (foceno s nohami), druhá nejdůležitější pozice správné sociálky
  • fotí se ráno ve fitku
  • fotí se na oběd ve fitku
  • fotí se večer ve fitku
  • svoje fitkové oblečení má za cenu rozpočtu čtyřčlenné rodiny z Moravy na měsíc, a nesmí chybět fialová, růžová nebo jiná oči dloubající neonová barva
  • obvykle svoje cestování po celém světě, které platí samozřejmě někdo jiný, nazývá „práce“, a z té práce si je pak potřeba oddechnout, že jo
Kdo uhodne moji oblíbenou barvu, má u mě růžové lízátko. A mám vlastní hashtag, #pinkslivcová, a žere mi to 130 000 z vás, což je desetkrát víc, než Mesárošové 🙂

Screenshot_4

  • staré, ale pořád fungující: správná sociálka se pravidelně checkuje v nějakém vykřičeném trendy cool pražském baru, kde si vyfotí kafe nebo aperol (a náááhodou tam trčí kabelka LV a klíče od Bentleye a hodziny dražší než má Rytmus)
  • když dá fotku z auta cestou mezi solárkem a kadeřnicí, má 2570 lajků za prvních 60 minut (příspěvek pod tím o charitě v Africe má 14)
  • na fotce z auta je buďto vyšpulený obličej, anebo úplně náhodně logo na volantu, na ruce zase hodziny, vše doladěné extrémně vysokými podpatky nebo Guči keckami, nejlépe přehozenými přes volant, jakože pohodička. Logo na volantu není Ford a hodinky nejsou Swatch, samozřejmě.
Nemám sice zdaleka obličej jako Kuchařová, ale mám 111 000 sledujících, sbalila jsem pracháče a nestydím se to ukázat. Každý den stejná dřina, ten život.

Snímek obrazovky 2016-08-06 v 14.53.09

  • některé již pochopily, že spulit se je out, tak přecházejí na vyšší formu, nekoukat se do kamery. Takové to – ježíííš, on mě někdo vyfotil? Vůbec o tom nevím, já si jen tak četla v letadle v byznys class, měla na klíně svoji Hermes kabelku, v ruce Moeta, úplně náhodou jsem vytuněná a profil mám nacvičený, ten co jakože koukám z okýnka. Hm, některé sociálky se volně prolínají se skupinou Modelky.
Pozdravuju z Nice (nebudu přece trapošit v Chorvatsku, ne). A mám čivavu a audinu.

Screenshot_6

  • některé hrají sexbomby, některé nezávislé podnikatelky, a některé, to je taky trendy, jsou prostě jen strašně roztomilé. Roztomile se vyfotí v Kataru, u Eiffelovky, pozítří v Las Vegas. Ona se nechce prezentovat, jak se má dobře, ona vám jen chce ukázat, jak je vlastně život, který žijete od výplaty k výplatě, roztomilý.
Toto jsem já, roztomilá Kamila. Žena z lidu. A můj první roztomilý šáteček Hermes. Jsem tak roztomilá, že by s tím šlo sladit kafe.

Screenshot_1

  • ONA může být někdy i ON, myšleno, že to už začíná dělat i pár chlapů, třeba Cristiano Ronaldo (a to ho máme rádi). Klikněte si na Instagramu ale třeba na tato jména: MarianoDiVaio, Nick_Bateman, whoiselijah, Edward_Wilding a další.
  • sociálky vyšší kategorie už mají sponzory na oblečení, dovolené, doplňky a tak dále, které pak roztomile prezentují
PostScriptum Zajímavé je, že na jiném celebritním instagramu, třeba takové Gigi Hadid, kterou sleduje 21 milionů lidí a je to modelka z agentury IMG NY, nenajdete žádné šampaňské, žádné LV, žádné #tadyjsemnapekelnedrahedovolene, žádné sedím v posteli obložená nákupem z Pařížské s logama LV a CC, žádné sedím v posteli a fotím si drahý hotelový pokoj (samozřejmě přes sklenku drahého šáňa), žádné byla jsem na dovolené v Dubaji.

Prostě nuda, Gigi asi nebude celebrita, ani se na to nekoukejte. Ona normálně fotí, předvádí módu a pracuje, a asi je na levelu, kde už není potřeba ukazovat, že mám kabelku, a mám oblečení a byla jsem na dovolené.

Pokud znáte další sociálku, uvítáme tipy v komentářích. A přejme si, nechť povstanou další adeptky na sociálky, které rozjasní naše nudné dny!

Foto: Instagram