Kauza společnosti H&M a jejich „rasistického“ nápisu na mikině se dotkla i některých celebrit, které se značkou spolupracují. A tváře kampaní jedna po druhé ruší spolupráce.

Asi každý zaznamenal kauzu „Coolest monkey in the jungle“. Psali jsme tady. Tenhle cool nápis se totiž objevil na jedné z mikin dětské kolekce H&M. To by nebyla taková hrůza, kdyby společnost právě do této mikiny nenavlékla černošského chlapečka. V tomto kontextu už nápis samozřejmě tak cool nevypadá. A tak se společnost pochopitelně dostala pod ostrou palbu kritiky.

Jako první se značkou rozvázal spolupráci zpěvák Weeknd. „Vzbudil jsem se dnes ráno v šoku a zahanben touhle fotkou. Velmi se mě to dotklo a nebudu se společností už nadále spolupracovat,“ oznámil světu na svém Twitteru v úterý.

Weeknd se značkou spolupracoval na jarní kolekci 2017 a byla to jeho úplně první spolupráce s oděvní značkou. O něco odvážnější krok učinil rapper G-Eazy.

Kampaň na které rapper se značkou spolupracoval totiž měla jít do prodeje 1. března. „Bohužel, poté co jsem včera viděl tu znepokojující fotografii, moje nadšení z celosvětové kampaně vyprchalo a právě jsem se rozhodl, že naše partnerství zruším. Je opravdu velmi znepokojivé, že v roce 2018 může něco tak rasistického a kulturně necitlivého přejít přes zraky tolika lidí (stylisté, fotografové, tvůrčí a marketingové týmy) bez povšimnutí.“ 

 

A co na to H&M samotné? „Pochybili jsme a hluboce toho litujeme. Máme zodpovědnost za to rozpoznat, co je rasově a kulturně citlivé a necitlivé a tentokrát se nám to nepodařilo. Jedná se o naprosto nevinný omyl. To ovšem neznamená, že ho nebereme vážně a plně rozumíme znepokojení, které vyvolal. Fotku jsme stáhli a mikiny odstranili z prodeje. Nyní budeme dělat vše, co je v našich silách, aby se nic podobného už nikdy neopakovalo,“ uveřejnila značka na svých sociálních sítích. No, vzhledem k okolnostem jim to i věříme, co vy? Napište nám do komentů, co si o nešťastném manévru H&Mka myslíte.