Společnost H&M, zabývající se převážně oděvním průmyslem, čelí nebývalé kritice díky nápisu na jedné z mikin nové dětské kolekce.

Mikina pro online shop H&M ve Velké Británii má podle některých uživatelů Twitteru a dalších sociálních sítí propagační fotky, potažmo konkrétní produkt, s rasistickým podtextem. Na propagované reklamní fotce se objevil černošský chlapec v mikině s nápisem: „Coolest Monkey in the Jungle“ neboli „Nejvíc cool opice v džungli“.

Jelikož bylo slovo „opice“ často spojováno s lidmi černé pleti, celá tato propagace vzbudila nepříznivé reakce. Samotnému faktu ani nepřidává to, že se ve stejné kampani objevil chlapec bílé pleti v mikině s nápisem „Mangrove jungle, survival expert“.

Uživatelé žádají nejen o stáhnutí propagační fotky, ale dokonce se zasazují o to, aby mikina nebyla prodávána vůbec. Fotka vyvolala opravdu hodně reakcí, přečíst si je můžete dole.

EDIT:

Po vlně kritiky se švédská společnost rozhodla vyměnit obrázek s černošským chlapcem. Zdá se, že mikiny v prodeji zůstávají 🙂