Na mojí otázku si najde pravděpodobně každý jinou odpověď. Když Kanye West uzavíral tehdy smlouvu s Nike a společně vytvořili siluetu legendárních Air Yeezy, šlo o něco skutečně exkluzivního. Tyhle Nikes neměl každej mladej hypebeast v „Palládku“ a sneakergame byla ještě dost o něčem jiném. Jenže pak spolupráce s Nike skončila a Kanye se upsal pod Adidas. Tahle německá značka se těšila poslední dobou větší a větší popularitě a nemyslím si, že by v tom Kanye neměl prsty. Největší hype ostartovala bezesporu první série Yeezy Boost 350, potažmo 750. Když se na trhu objevily úplně první Adidas Yeezy, konkrétně 750, sneakerheadi se rozdělili na dva tábory. Přirozeně na příznivce a odpůrce. Se sériií 350 to už bylo poněkud lepší a příznivců se našlo daleko více. Silueta byla v té době velice ojedinělá a přidáme-li k tomu boost podrážku, striktní limitovanost a týpka co vyhrál 21 cen Grammy, hype je na světě.

„Yeezy for everyone“ – Kanye West

První série Yeezys měla ohromné množství ohlasů. Negativci pomalu odpadali a šli rozdávat svůj patřičně „obhájený“ hate někam jinam. Příznivci vykupovali všechny Yeezys co se jim jen povedlo. Jenže pak přišla další vlna. Yeezy Boost 350 v2, kterých už bylo najednou mnohem více a silueta zase takovou razantní změnou neprošla. Laické oko by si pravděpodobně ani nevšimlo, že je nějaký velký rozdíl mezi první a druhou řadou (kromě barvy). Resell price šla relativně dolu a bot se vyrábí víc a víc. Teď přichází další vlna a zdá se, že i ti nejzarytější příznivci pomalu odpadávají. Nabízí se otázka: Nezačal hrát Adidas svojí sneakergame trochu špatně? Myšleno: Neztratí se ta exkluzivita téhle tenisky úplně, když ji zachvilku bude mít opravdu každý? Kanye mimochodem zmínil, že Yeezys budou mít všichni, kdo je chtějí, tak jak to tedy opravdu bude? Nezbývá než nechat se překvapit.

Line up Yeezy na zbytek roku 2017

Photo by Yeezy Mafia