Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone

Běh. Univerzální sport, který může provozovat takřka každý, kdo samozřejmě netrpí nějakými zdravotními problémy. Běh nevyždímá vaši kapsu jako některé jiné sporty, protože právě na rozdíl od jiných nepotřebujete k běhání složitou výstroj a speciální potřeby. Stačí pohodlné oblečení, kvalitní obuv, chuť k činnosti, možná nějaké pití, v případě žízně, a může se vyrazit! Běhat můžete na jaře, v létě, na podzim… Ale co když přijde zima a spolu s ní i mrazíky a mrazy, sníh, led, námraza, …? Musíte se svého oblíbeného sportu v zimě skutečně vzdát?


Ovšem, že ne. Právě naopak. V zimě k běhání navíc můžete i něco přidat – běžky. Od sjezdových lyží se běžky liší svou délkou, která je značná, a úzkostí. Na běžky potřebujeme speciální běžkařské boty, které posléze zasuneme do zástrčky umístěné zhruba uprostřed lyže, jež nám zafixuje špičku nohy a boty, takže pata zůstane pohyblivá. Abychom posunuli lyži dopředu, musíme vykonat téměř stejný pohyb jako při běhu. Na místech, kde se hodně běžkuje, nalezneme již pečlivě vyjeté běžkařské trasy, po nichž se jede mnohem lépe. Pokud po nich projelo již mnoho běžkařů, sníh je pěkně udusaný a tvrdý a vytváří tak ideální trasu pro pořádnou jízdu!


Během proti stresu

Stejně jako běh, má i běžkování blahodárné účinky na kardiovaskulární a imunitní systém a duševní stav. Zrychluje oběh, takže tělo je lépe prokrvováno, což aktivuje imunitní buňky. Odbourává také stres, který náš imunitní systém oslabuje. Zlepšuje trávení a stav metabolismu a v neposlední řadě také omlazuje. Kromě toho také posiluje stehenní, hýžďové a lýtkové svalstvo, takže činí pro naše tělo dobro nejen zevnitř, ale také zvenčí – postavu léčí i formuje.

Nepodceňujte vhodné oblečení

Přes všechny výhody tohoto sportu je nutno si uvědomit, že se provádí v zimě, tudíž musíme být velmi pečliví a zodpovědní při volbě správného a vhodného oblečení. Špatný výběr by mohl mít takřka katastrofální následky v podobě nejrůznějších nemocí, počínaje obyčejným nachlazením a konče angínou. Navzdory tomu, že zdravý rozum by napovídal se na běžky pořádně „nabalit“, není tomu tak! Potřebujete právě oblečení z materiálů, které sají pot a chrání tak pokožku před vlhkostí. Poněvadž jak při běhu, tak při běžkování, se zpotíte. A studený pot na rozpáleném těle nevěstí nic dobrého.

Vrstvit, vrstvit a ještě jednou vrstvit

Měli byste se řídit pravidlem vrstveného oblečení. To znamená, že více vrstev tenkých je lepší než jedna tlustá. Mezi jednotlivými vrstvami se tvoří vzduchový polštář, který více zahřeje a zároveň umožní tělu lépe dýchat. Při nízkých teplotách je nutno použít čepici, poněvadž se můžeme velice rychle nachladit, především pokud se více potíme. Měli bychom si chránit čelo, uši a ruce.

Takže stačí sehnat kvalitní běžky a obuv, vhodné oblečení, sbalit s sebou dobrou náladu a můžete vyrazit!

Zdroj

Foto

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone

Komentáře obsahující útoky na třetí osoby, linky na externí zdroje (URL) a taky komentáře neobsahující názor k tématu článku nebudou publikovány. Děkujeme za pochopení a přejeme plodné diskuze.

« REKLAMA »