Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone

Když před lety novinář Janis Krums vypustil do světa zprávu pomocí Twitteru o přistání Airbusu A320 na řece Hudson, tak nemohl předvídat, že se o této události natočí filmový trhák v hlavní roli s Tomem Hanksem, ani že cena společnosti Twitter vyskočí na 42 miliard amerických dolarů.

Z dlouhodobého hlediska to však nestačilo. Ačkoliv se Twitter, který je užíván především novináři, politiky a celebritami, stal již několikrát onou platformou pro uveřejnění průlomových zpráv, za posledních deset let prodělala společnost zhruba 2 miliardy dolarů. Nyní se řeší její prodej a případné nabídky se údajně přijímají do konce tohoto týdne.

Kdo ho koupí?

A kupci? Spekuluje se o Googlu a Salesforce. Ve hře je také Alphabet a Walt Disney. Přičemž ve správní radě Walt Disney stojí staronový CEO a zakladatel Twitteru Jack Dorsey. Ten údajně prodeji Twitteru nakloněný není. Jedná se údajně o jediného člena představenstva, který chce společnost udržet nezávislou a pokračovat v současném směřování.

jack-dorsey-twitter-wikipedia

Twitter se dlouhodobě potýká s malým nárůstem uživatelů, stejně tak s pasivními uživateli a finančními ztrátami. V současnosti je na Twitteru aktivních shruba 300 milionů uživatelů, což je číslo, které třeba Instagram vykazuje denně.

Ačkoliv Twitter a Facebook nejsou ideální k porovnávání a míří na zcela jiné cílové skupiny, tak oproti Twitteru má Facebook denně aktivních zhruba 1, 1 miliardy uživatelů.

Cena, za kterou se bude Twitter prodávat, ještě není známa. Může se vyšplhat až na dvacet miliard USD, ale otázkou zůstává, zda nový majitel bude při současném trendu společnosti ochoten takovou částku zaplatit.

headquroters-twitter

Kromě bravurního kousku kapitána Chesley Sullenbergera byly na Twitteru v minulosti jako první uveřejněny například informace o náletu Navy Seals cílících na likvidaci Usama Bin Ládina, či například informace o úmrtí zpěvačky Whitney Houston.

foto: Pexels, Flickr/@KevinKrejci, Wikimedia

zdroj: iHNed, iHNed, Euro, Aktualne, Blesk

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone

Komentáře obsahující útoky na třetí osoby, linky na externí zdroje (URL) a taky komentáře neobsahující názor k tématu článku nebudou publikovány. Děkujeme za pochopení a přejeme plodné diskuze.

« REKLAMA »