Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone

Usnout může být někdy těžké, zvláště ve světě plném stresujících situací. Převalovat se několik hodin v posteli a kontrolovat hodinky není nic příjemného.

Nedopřát si aspoň doktory doporučených sedm hodin spánku ale dost podstatně narušuje naše zdraví. Zkuste některý z následujících tipů a ráno budete plní elánu.

1. Ztlumte světla ve svém pokoji

Tohle se možná zdá samozřejmé, ale opakování je matka moudrosti: Jedna z nejhorších věcí, kterou pro sebe v noci můžete udělat, jsou rozsvícená světla. Jasná – především ta modrá – říkají vašemu mozku, že je den a brání uvolňování chemikálií nezbytných pro spánek, jako třeba melatoninu. Harvardští vědci doporučují zapínat v podvečer jenom tlumené červené lampičky a přes den trávit co nejvíce času na jasném světle.

2. Odložte telefon, závisláci

K těm překvapivým bodům ještě dojdeme, slibujeme. Ale pokud neprojdeme nejdříve tyhle základy, zbytek nebude fungovat. Studie za studií dokazuje, že sledovat obrazovku před usnutím je špatné – ať už televizní, od mobilu nebo tabletu. Takže pryč se všemi pixly!

coffee-cup-bed-bedroom

3. Omezte kofein

Káva možná pomáhá zahnat symptomy problémů se spánkem, ale taky hraje významnou roli při jejich tvoření. Kofein mění hladinu melatoninu v mozku a díky tomu nemůžeme usnout a dříve vstáváme. Dokonce, i když ho nepijeme těsně před ulehnutím.

4. A dále, omezte pití alkoholu

Je čas si to připustit: Alkohol a nespavost se snoubí dokonale. A ignorujte všechny ty články o červeném víně. I občasní pijáci převalují údy v posteli déle, než jejich abstinující kamarádi.

5. Šťastný pár, dlouhý spánek

Vědci souhlasí s tím, že je stále hodně věcí, které o společném spánku partnerů v jedné posteli nevíme. Ale jasné je, že spolu ho mají kvalitnější.  Takže vybírejte, s kým ulehnete.

pexels-photo (4)

6. Vytvořte si pravidelný návyk

Zvyky hrají v našich životech důležitou roli, takže dává smysl, že ovlivňují i noční etapu života. Choďte spát alespoň zhruba stejně a určitě vám to pomůže.

7. Teplé nohy a ruce

Oblečte si ponožky nebo nahřejte teplou láhev a strčte si ji pod peřinu. Toto pravidlo se bohužel nevztahuje na všechny a někteří mohou preferovat úplný opak – studené nohy. Pomáhá také dát si teplou vanu, třeba s pěnou a svíčkami!

8. Šťastné vzpomínky odrazí mozkomory i nespavost

Při převalování v posteli nahlodávají naši mysl různé myšlenky. A jsou to většinou ty špatné, které nás odmítají pustit a nechat usnout. Vybavte si nějakou příjemnou vzpomínku nebo obraz a dosáhnete tak klidu potřebného ke spánku.

desk-music-headphones-earphones

9. Pusťte si hudbu a hoďte se do pohody

Studie ukazují, že poslouchání klasické hudby lidem pomáhá relaxovat a zlepšuje kvalitu spánku. Zatímco pouštění audioknihy nebo ničeho ne. Důležitá není klasická hudba, můžete si vybrat podle svého gusta. Hlavní je, že uklidňuje.

10. Ty jsi má, levandulová

Ano, levandule taky pomáhá. Díky ní budete spát jako miminka a probouzet se nabití energií. Tak šup do obchodu pro svíčky a aromatické olejíčky.

Zdroj: www.iflscience.com

Foto: Pexels

 

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone

Komentáře obsahující útoky na třetí osoby, linky na externí zdroje (URL) a taky komentáře neobsahující názor k tématu článku nebudou publikovány. Děkujeme za pochopení a přejeme plodné diskuze.

« REKLAMA »