Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone

Nejnovější zprávy amerických výzkumníků přinášejí zajímavé závěry: při čtení v chytrých telefonech věnují lidé více pozornosti delším článkům než krátkým zprávám. Jak to máte vy?

Tento trend jdoucí proti zažité představě, podle níž uživatelé na smartphonech přeskakují mezi stručnými zprávami, vyplynul z průzkumu amerického institutu Pew Research Center.

„Z těchto zjištění vyplývá, že na malých obrazovkách velikosti telefonů veřejnost automaticky neopustí článek v určité chvíli a neodmítá se začíst do delších novinových materiálů,“ řekla podle agentury AFP šéfka výzkumu médií v institutu Pew Amy Mitchellová, podle níž má průměrný čtenář zpráv v mobilu tendenci zůstávat u článku až za hranici, u níž končí krátká zpráva.

man-791049_1920

Z toho zjištění pak tedy vyplývá, že takovíto čtenáři jsou ochotni věnovat čtení jednoho materiálu delší čas. Do kategorie delších článků se řadí příspěvky o délce tisíc slov a více.

Průměrná doba, kterou člověk aktivní četbou stráví u těchto novinářských výtvorů, je 123 sekund. U kratších zpráv přitom průměrný čas představuje 57 sekund. Nejdelší čas věnují čtenáři zprávám ráno a pozdě v noci. Delší čas pak tráví u článků, které objeví přímo na webových portálech jednotlivých médií než u těch, k nimž se dostanou například prostřednictvím sociálních sítí.

smartphone-569076_1920

Životnost zpráv je podle výzkumu velmi krátká. Během prvních dvou dnů od jejich zveřejnění si krátké zprávy prohlédne 82 procent jejich čtenářů, u delších materiálů je to 74 procent.

Výzkum vycházel z analýzy toho, jak lidé v mobilech přistupovali k téměř 75 tisícům článků zveřejněných loni v září na 30 zpravodajských webech.

Zdroj: ČTK

Foto: Pixabay

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone

Komentáře obsahující útoky na třetí osoby, linky na externí zdroje (URL) a taky komentáře neobsahující názor k tématu článku nebudou publikovány. Děkujeme za pochopení a přejeme plodné diskuze.

« REKLAMA »