A ani jeden z nich není, že hodiny jógy navštěvují krásné ženy v upnutých oblečcích. I když to je pro pánské návštěvníky určitě příjemné plus.

Ačkoliv bývá jóga spojována převážně s ženskými cvičenkami, zdaleka není jen sportem pro sexy dámy. Existuje spousta důvodů, proč by s ní měli začít i muži! Nepotřebujete k tomu nějaké extra vybavení, stačí kousek prostoru a cvičební podložka. Podívejte se, jak trocha protahování zlepší nejen vaše sportovní výkony, ale i život.

1. Zbavíte se stresu

Každý máme své způsoby, jak se zbavit stresu. Terrence Monte, cvičitel jógy, ale upozorňuje, že bušení do boxovacího pytle anebo návštěva hlasitých posiloven vás mohou naopak udělat agresivnějšími nebo unavenějšími. Jóga, na druhou stranu, kombinuje několik relaxačních technik, které vám při pravidelném opakování pomohou dosáhnout celkového zklidnění.

young-man-1289729_1920 (1)

Společně s trénováním vlastního těla trénujete i svou mysl, aby se naučila vše vnímat v širších souvislostech a nepanikařili jste tak při každé maličkosti. Pokud tedy chcete být spíše James Bond než Charlie Sheen, zamiřte na karimatku. To, že jste donuceni se odpojit od telefonu na hodinu až devadesát minut, je jen příjemné plus.

2. Budete pružnější

Pružnost je skvělým vedlejším efektem většiny sportovních aktivit. Jógy však obzvláště. Spousta jógových asán obsahuje pohyb v páteři, který ji uvolní. To může zlepšit vaše výkony v tenise či golfový švih, stejně jako podpoří detoxifikaci a správné trávení.

yoga-1146280_1920

Zároveň se vám cvičením jógy zlepší i celkový postoj těla. Cvičení začnete se zkrácenými svaly, jak to většinou u kancelářských zaměstnanců bývá, pravidelné opakování ale pomůže tvarovat vaše záda do pozice, která vás donutí chodit rovně. Což znamená, že se budete cítit mnohem lépe.

3. Vytvarujete si svaly

Jóga pro budování svalové hmoty a síly používá váhu vašeho vlastního těla. Nevěříte, že je to efektivní? Vyzkoušejte si to sami. Díky dlouhým táhlým klikám, dřepům a zvedáním noh posílíte svaly celého těla, které se lekci od lekce stávají silnějšími.

balance-1107484_1920

Jóga je fantastickým posilovacím cvičením pro celé tělo. Všechny cviky můžete přizpůsobit vlastní rychlosti a svému pohodlí. Nezbývá už jediný důvod, proč to taky nezkusit.

4. Předejdete sportovním zraněním

Většina hodin jógy začíná připomenutím, že si máte všímat potřeb vlastního těla a jeho limitů v ten den. Tato jednoduchá schopnost sám sebe ohodnotit vám pomůže předejít zraněním při běhání anebo dalších sportech. Plus se flexibilní a dobře protažené svaly z jógy mnohem rychleji léčí při případném zranění.

yoga-167062_1920

Jóga cviky a protahování jsou vytvořeny tak, aby pomáhaly vašemu tělu sílit a zvyšovat výdrž. Pravidelné cvičení jógy vám proto pomůže porozumět lépe vlastnímu tělu a pochopit, kdy něco funguje správně a kdy naopak ne.

5. Posunete své limity

Existuje několik typů jógy, některé jsou jemnější než ty další. Zatímco provádíte dlouhotrvající držení a kontinuální pohyby, zlepšujete jak kardio, tak celkovou svalovou stavbu těla. Najděte si lekci „power“, „vinyasa“ anebo „flow“ jógy a můžete vynechat i posilovnu.

balance-405513_1280

6. Uklidníte svou mysl

Během létání od schůzky ke schůzce je jen dobře, pokud jsou někteří z vás donuceni na hodinu úplně vypnout a zapomenout na okolní svět, zpomalit a zvolna dýchat. Dýchací cvičení byla vytvořena před tisíci let k uklidnění a zvládnutí nekonečného běhu myšlenek. Jóga proto vede k lepší koncentraci a uklidnění, jež vám vydrží po zbytek dne.

meditation-1287207_1920

Dechová cvičení zvýší kapacitu vašich plic a donutí vás soustředit se na přítomný okamžik. Vyčistíte svou mysl od všeho negativního, což jen pomáhá odplavovat stres a zlepšuje celkové duševní zdraví.

7. Budete vonět lépe

Řečí feromonů – pravidelná aktivita je efektivnější než kolínská. Vydechování a pocení pomáhá tělo zbavovat se toxických látek během hodiny, což znamená, že váš pot bude posléze vonět jemněji. Po cvičení je vaše tělo čistší, sebevědomější a soustředěnější, než před příchodem na hodinu.

yoga-20647_640

8. Nastavíte si cíle

Většina cvičitelů jógy vás na začátku hodiny povzbudí, abyste si určili záměr vašeho dnešního cvičení. Což znamená, že si v hlavě řeknete něco ve stylu „budu na sebe tuto hodinu hodnější“ a tato jednoduchá věta bude mít dalekosáhlé účinky. Většinou víme, jak dosáhnout toho, co chceme. Málokdy ale víme, co to vlastně doopravdy chceme. Jóga vám pomůže tuto otázku udělat reálnější a dosažitelnější v každodenním životě

Ještě necvičíte jógu? Dejte jí šanci!

 

Foto: Pixabay