Nenechte se zlákat fast foody a povalováním na pláži. Zůstaňte v kondici i při dlouhém cestování.

Vyrážíte na cestu kolem světa anebo na dva týdny k moři? Tak jako tak, rozhodně nechcete přijít o své celoroční snažení v posilovně a vzdát se vytrénované postavy. Nemusí to hned znamenat nudu, naopak! Přidejte do vaší dovolené následující aktivity a kromě sportování si užijete i zábavu.

1. Běh po památkách

Nejlepším způsobem, jak prozkoumat nové město, je přivstat si a jít si zaběhat. Nejen, že si splníte fyzickou aktivitu, ale zároveň získáte čas o samotě na prozkoumávání uliček a zákoutí, zatímco všichni ostatní ještě spí. Zamiřte zpátky do hotelu pro osvěžující sprchu a ranní kávu a budete vědět, kam následně vyrazit! Dvě mouchy jednou ranou.

2. Jóga

Cvičení jógy je populární po celém světě oprávněně. Je totiž blahodárné pro vaše tělo, mysl a duši. Hodina jógy během vašeho cestování tak není jen skvělou cestou, jak zůstat v kondici, ale také prozkoumat praktiky cvičitelů jógy z celého světa.

balance-405513_1280

Pokud nechcete investovat do placené hodiny, není nic jednoduššího, než se protáhnout za úsvitu slunce v hotelovém pokoji. Nádech a výdech, připravte se na krásný nový den plný cestování. Namaste!

3. Schody

Jsou všude a na každém místě jsou stejně náročné. Běhání do schodů je efektivním kardio cvičením i silovým tréninkem a můžete ho provádět venku i vevnitř. Možná máte dlouhé schody v hotelu anebo vede spousta schodů ke slavnému místnímu monumentu. Zadejte si časový limit (20 – 30 minut bohatě stačí) a běhejte nahoru a dolů co nejrychleji můžete.

run-1270806_1920

Chcete si to ještě ztížit? Vyběhněte tři schody nahoru, jeden zpátky dolů, tři nahoru, jeden dolů. Uff. Vaše plíce i nohy to ocení!

4. Pěší turistika

Jak lépe prozkoumat krásy přírody při cestování, než pěší procházkou? Kochejte se nádhernými scenériemi a nadechněte se čerstvého vzduchu, zatímco vaše tělo získává sílu a vytrvalost. Obujte si pořádné boty, vyberte funkční oblečení a vydejte se na cestu. Během procházky pravděpodobně zapomenete, že vůbec provádíte fyzickou aktivitu.

5. Kolo nebo auto?

Jestli plánujete navštívit nedaleké vesnice anebo chcete prozkoumat památky, které jsou vzdálenější od hotelu, zvolte pro svou přepravu raději kolo než motorové vozidlo. Nasaďte helmu, sbalte telefon s GPS navigací a můžete vyjet.
bicycling-1160860_1280

6. Chůze nebo kolo?

Pokud jste původně chtěli projet městem na kole, zvolte v případě časové volnosti raději chůzi. Sledujete rádi své výkony? Stáhněte si jednu z telefonních aplikací, které vám změří ušlou vzdálenost a čas, ve kterém jste ji pokořili. Můžete si dát rychlou pauzu na kávu a zase hurá do ulic! Při objevování nových míst ujdete klidně 5 kilometrů, aniž byste si všimli, že vůbec něco děláte.

7. Plážové a vodní sporty

Je léto a jste na pláži, nabízí se ideální kombinace! Zaplavejte si, zaběhejte podél pobřeží anebo s přáteli naplánujte turnaj v plážovém volejbale. Půjčte si kajak a posilujte horní část těla. Možností je nespočet.

shoes-793724_1920

8. Zapojte se do místních aktivit

Na mnoha místech je obvyklé, že se lidé scházejí v parcích anebo veřejných místech, aby cvičili Tai-či nebo třeba tančili. Stejně tak můžete narazit na partičku fotbalových nadšenců na nedalekém hřišti či sídlištích. Odhoďte stud a spojte sportování se seznamováním.

9. Lezení po skalách

Skvělá aktivita pro sportovní nadšence. Lezení po skalách je zábavné, náročné a rozhodně nese ovoce. Pokud ho nabízí centrum v blízkosti vaší dovolené, neváhejte a vyzkoušejte to. Najděte si dobrého instruktora a staňte se závislými na pohybu.
freedom-893951_1280

10. HIIT na hotelovém pokoji

High interval intensity training, už jste o něm slyšeli? Jestliže nemáte při cestování příliš času na dlouhé fyzické aktivity, HIIT je skvělou volbou pro vás. 10 – 20 minutová cvičení bohatě stačí a dají vám zabrat tak, že o své břišáky rozhodně nepřijdete. Začleňte do své posilovací rutiny angličáky, vzpor a dřepy s výskokem a pojistíte si tak fyzičku dvojnásobně.
Foto: Pixabay