Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone

Jen málokdo nezná třpytivou krásu a lesk výrobků značky Swarovski. Blýskavý vzhled výloh i obchodů této rakouské značky k sobě neomylně vábí oči potenciálních zákazníků už dlouhá léta.

Historie této dnes populární firmy se započala v České republice, v malé obci Jiřetín pod Bukovou na Jablonecku, kde se v roce 1862 narodil Daniel Swarovski. Swarovski se vyučil uměleckým pasířem a zástupci firmy, u níž se vyučil, vyslali mladého a talentovaného učně na studia do Vídně, kde se procesem výroby bižuterie zabývali skuteční mistři.

Celý příběh Daniela Swarovského vlastně zní tak trochu jako pohádka. Mladý a talentovaný hoch se ve Vídni přiučil nejrůznějším šperkařským technikám, na jejichž základě si později vystavěl svůj vlastní brand. Aby v jeho životě už tak nebylo málo úspěchů, ve Vídni se Swarovski při jedné z technických výstav setkal s Františkem Křižíkem, který jej inspiroval k sestavení elektrického stroje na broušení šatonů.

swarovski 02

V roce 1892 si nechal Swarovski svůj vynález patentovat a slibná historie tehdy mladé firmy se mohla začít. Ambiciózní podnikatel si pronajal staré továrny ve městě Wattens, kde začal od roku 1895 vyrábět šatony zejména pro průmyslové využití. Vyráběné šatony vyvážela firma do Spojených států, Německa i Velké Británie, později si však Swarovski uvědomil, že klíčové uplatnění by mohla firma najít právě v módě a šperkařství.

Společnost a její produkty se těšily stále větší a větší oblibě, a tak si postupně mohla dovolit být soběstačná i z hlediska výroby sklářských komponent pro zhotovování šatonů a šperků. V současné době najdeme pobočky firmy Swarovski takřka ve čtyřiceti zemích, v nichž pracuje celkem asi na 25 tisíc zaměstnanců.

Luxus a elegance

Už od roku 1913 vyrábí společnost Swarovski vlastní křišťály, které vynikají vysokým leskem a třpytivostí. Tyto jejich mimořádné vlastnosti jsou dány jednak přesným poměrem oxidu olovnatého a jednak specifickým typem broušení. Od roku 1956 jsou navíc šperky obohaceny o povrchovou úpravu Aurora Borealis, která byla vyvinuta ve spolupráci s Christianem Diorem.

swarovski 03

Dnes se tyto Swarovského šperky těší velké oblibě, křišťály se objevují jako materiál u módních návrhářů, jsou v pozornosti celebrit i módních magazínů, jako komponenty je rádi využívají třeba designéři světových módních značek.

Luxusní vzhled šperků doplňuje také modrostříbrná image firmy, logo stříbrné labutě na modrém podkladu dominuje na speciálních krabičkách, do nichž jsou šperky ukládány. A věřte, že nad modrou krabičkou s labutí zavýskne radostí nejedna žena.

Originál Swarovski versus Swarovski Elements

Není Swarovski jako Swarovski, skoro by se nabízelo říct. Zásadním rozdílem mezi originálním Swarovski šperkem a šperkem Swarovski Elements je v první řadě způsob jejich výroby, v druhé řadě je velmi významným rozdílem také cena.

Originál Swarovski je právě oním šperkem v modrostříbrné krabičce s labutí. Jedná se o šperk, který je vyroben kompletně v dílnách firmy Swarovski. K dostání je pod typickým označením buďto přímo v kamenných prodejnách Swarovski nebo ve vybraných klenotnictvích. Všechny tyto šperky jsou označené labutí, ať již na zapínání řetízků nebo na vnitřní straně prstýnků. Jsou vyrobeny precizní ruční prací a s jejich koupí zákazník obdrží podrobný návod, kterak o šperky pečovat. Aby taky ne, jejich cena se pohybuje v řádech tisíců korun.

swarovski 01

Na rozdíl od originálů Swarovski Elements může v podstatě vyrobit kterýkoliv zlatník, který do svého šperku zasadí křišťál od této firmy. Do jisté míry proto mohou být Swarovski Elements podobné originálním výrobkům, měly by být označeny štítkem „Made by Swarovski Elements“. A cena těchto šperků se pohybuje zpravidla v řádech set korun.

Foto: Pixabay

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone

Komentáře obsahující útoky na třetí osoby, linky na externí zdroje (URL) a taky komentáře neobsahující názor k tématu článku nebudou publikovány. Děkujeme za pochopení a přejeme plodné diskuze.

« REKLAMA »