Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone

Vyvarujte se zimní či jarní depresi a dobijte si energii několika způsoby.

Zahoďte energeťáky a omezte denní přísun kávy. Existuje totiž spousta dalších cest, jak dobít baterky a nezničit si přitom zdraví.

1. Zacvičte si uprostřed dne

Pokud těsně po poledni cítíte, že bez šlofíku to dále nedáte, vyzkoušejte to jinak a zacvičte si. Překonejte počáteční nechuť a uvidíte, že vás krátká aktivita nabije energií natolik, abyste v práci vydrželi do konce dne.

training-601214_1920

2. Dejte si šlofíka

Ale když víte, že to opravdu nejde, na chvíli se natáhněte. Maximálně dvacetiminutový šlofík vám dodá trochu energie, aniž by ubíral z nočního spánku.

3. Dejte si čokoládu

Ano, ta sice obsahuje kofein, ale není to jediný důvod, proč představuje rychlý dobíječ energie. Flavonoidy obsažené v kakau pomáhají zlepšovat kognitivní dovednosti a zlepšují náladu.

chocolate-183543_1920

4. Vypijte jeden šálek kávy

Jeden, opravdu jen jeden stačí. Šest káv denně vede akorát ke zhroucení a je prokázáno, že jeden šálek kávy dokáže řidiče na dlouhých tratích udržet spolehlivě vzhůru.

5. Běžte ven

Krátký pobyt na čerstvém vzduchu má své opodstatnění. Pokud zrovna ve svém okolí nenajdete hluboké lesy, utečte alespoň do parku a chvíli tam pobuďte.

green-1072828_1920

6. Jezte pravidelně

Výkyvy ve stravování vedou k rozházenému životnímu rytmu. Jezte s pravidelnými rozestupy a konzumujte zdravá a tělu prospěšná jídla.

7. Protáhněte se

Nemusíte utíkat do posilovny, pokud na to nemáte čas. Zkuste se ale na chvíli zavřít v kanceláři a provést pár jógových cviků.

sport-1087028_1920

8. Smějte se

Smích je prokázaným lékem na depresi, ale zároveň pomáhá i dobíjet energii. Pusťte si vtipné video anebo se jen tak ze srdce zasmějte.

9. Rozhrňte záclony

Přísun světla vám nejen dobije energii, ale i zlepší náladu.

10. Myslete rychle

Nebude to po ránu zrovna nejjednodušší, ale je prokázáno, že pokud donutíte mozek pracovat rychleji, tělo se po chvíli chytne taky.

board-752051_1280

11. Dejte si studenou sprchu

Tři minuty dlouhá studená sprcha je úspěšným pomocníkem v boji s chronickou únavou. Vyyzkoušejte to taky.

12. Zhluboka se nadechněte

A ne, neděláte to proto, abyste neokřikli hulvátského řidiče. Hluboké dýchání, které známe z jógy, pomůže nabít energii na celý den.

person-1030714_1920

13. Pijte vodu

Už jen mírná dehydratace může způsobit únavu. Noste s sebou vždy láhev s vodou a vyhněte se vyčerpání.

14. Pusťte si hudbu

Dejte si pauzu od práce a pusťte si hudbu co nejvíce nahlas to jde. Je prokázáno, že se budete cítit plni energie.

musician-349790_1920

15. Zazpívejte si k tomu

I hlupáci ví, že zpěv vyžaduje kontrolu dechu. Zahrajte si na zpěváka a během jedné písně do sebe dostanete extra porci kyslíku, díky kterému získáte spoustu energie.

16. Udělejte něco zajímavého

Naplánujte si zajímavý úkol na část dne, kdy se cítíte nejunavenější. To bývá obvykle kolem třetí hodiny odpolední. Pokud se na něco budete těšit, jen tak neusnete.

17. Socializujte se

Při hovoru s kolegy či přáteli jen těžko usnete. Vyhraďte si čas, který strávíte odpočinkovou konverzací a dobijete tím energii.

startup-594091_1920

18. Narovnejte se

Hrbení nad počítačem může způsobit mnohem dřívější únavu. Srovnejte páteř a seďte tak, aby vás masér mohl pochválit.

19. Opusťte pracovní stůl

I když si myslíte, že díky obědu v kanceláři neztrácíte čas, opak je pravdou. Vyrazte ven, vyvětrejte hlavu a užijte si obědovou pauzu s kolegy v hezké restauraci.

Nemusíte podlehnout vtíravé únavě. Stačí jen najít ty správné triky, které vám pomohou s ní bojovat.

 

Zdroj: Greatist, Pixabay

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone

Komentáře obsahující útoky na třetí osoby, linky na externí zdroje (URL) a taky komentáře neobsahující názor k tématu článku nebudou publikovány. Děkujeme za pochopení a přejeme plodné diskuze.

« REKLAMA »