Čtyři měsíce před startem cyklistické Tour de France se rozhořel boj o víno.

Víno z Chile je výborné a patří k těm nejlepším, které si z celého světa můžete dopřát. To samé ale platí i o tom francouzském a těžko říct, pro které by se someliéři rozhodli, kdyby museli. V aktuální kauze ale nejde ani tak o chuť, jako o princip.

menu-1117336_1920

Pořadatelé slavného závodu uzavřeli sponzorskou smlouvu s chilským vinařstvím a chystají se propagovat jeho víno s názvem „Bicicleta“. Což o to, název vtipně podtrhuje celý cyklistický závod, ale to nevysvětluje, proč se v zemi konání, která se sama pyšní bohatou vinařskou úrodou, bude propagovat víno jiného státu? Rozhodnutím pořadatelé proto popudili některé francouzské vinaře, kteří dokonce hrozí, že naruší jednu z etap.

purple-grapes-553463_1920

„Je nepřijatelné, aby organizátoři Tour de France dělali reklamu chilskému vínu. Měli by podporovat výhradně francouzské výrobky,“ uvedli na svém webu popuzení vinaři z uskupení mladí zemědělci. Pokud pořadatelé Tour od spolupráce neustoupí, hodlají zasáhnout do průběhu jedenácté etapy z Carcassonne do Montpellier.

wine-426466_1920

Pořádající společnost ASO se ale ohrazuje, že nevidí na smlouvě s chilským vinařstvím nic špatného. „Bicicletu“ má závod propagovat jen při etapách vedoucích mimo francouzské území ve Švýcarsku, Andoře a Španělsku.

italy-504296_1920

Ať už má pravdu jakákoliv strana, víno „Bicicleta“ má již každopádně o skvělou publicitu postaráno.

 

Zdroj: ČTK, Pixabay