Bojujete ještě stále s dodržováním novoročních předsevzetí anebo jste to vzdali hned druhý týden? Pojďte najít motivaci a dejte se do toho znovu.

Stejný scénář se opakuje každým rokem. Na konci prosince pečlivě sepisujete předsevzetí, která budete „tentokrát opravdu dodržovat“. Máte nesplnitelná očekávání a hned prvního ledna (nebo spíš druhého po vystřízlivění) kupujete celoroční permanentku do fitka, které si zevnitř prohlédnete jen při prvním vstupu. Při pomyšlení na cigarety si koušete aspoň dva týdny nehty, pak to vzdáváte a při prvním větším problému kupujete balíček a vracíte se k závislosti.

weights-1017465_1920

Ať už jste sebevíce odhodlaní, vždy se mohou objevit překážky, které vám cestu za úspěšným předsevzetím zkomplikují. Nedejte se a překonejte je za pomoci následujících tipů.

1. Najděte si odpovědného parťáka

To platí nejen pro cvičení, ale i zbavování se závislostí. Dohodněte se s vaším kamarádem, že mu budete referovat o svých pokrocích v pravidelných intervalech. Pokud jste si předsevzali, že budete posilovat čtyřikrát týdně alespoň 20 minut, dejte jim na konci každého týdne vědět, že jste to splnili.

fitness-719539_1920

Už jen vědomí, že se budete muset někomu zpovídat, vás namotivuje. Ještě lepší je domluvit se s kamarádem, který se taky snaží udělat ve svém životě změnu. Můžete tak informovat jeden druhého, jak jste na tom.

2. Dejte si peněžní pokutu za nedodržení předsevzetí

Tento bod je trochu drsný, ale spolehlivě funguje. Domluvte se se svým parťákem, kterému se zpovídáte, že pokud nedodržíte svůj týdenní plán, zaplatíte mu 300 korun. Proto dobře zvažte, komu se budete svěřovat, aby to náhodou nebyl ziskuchtivý anti-motivátor.

hand-517114_1920

3. Spojte předsevzetí s aktivitou, která vás baví

Funguje to jednoduše. Máte například novou audioknihu, kterou si chcete opravdu poslechnout. Dovolte si její poslech jedině, když posilujete. Stejně tak si zakažte sledování oblíbeného seriálu, pokud zrovna necvičíte. Jakmile se dohodnete sami se sebou, že si seriál zapnete jen při fyzické aktivitě, začnete hledat důvody, proč cvičit, protože vás bude zajímat, co se stane v dalším díle.

dancing-dave-minion-510835_1920

4. Zapojte do svého plánu i pauzy a malé podvody

Jestli patříte k těm lidem, kterým malé podvody pomohou dodržet předsevzetí, směle do toho. Zvolte si jeden den v týdnu, kdy si budete moci dopřát oblíbený dezert, na který jinak během ostatních dní nesmíte sáhnout. Pak zodpovědně pokračujte v dietě. Nemusíte se přece trápit za každou cenu.

cupcake-252805_1920

5. Dejte si do kuchyně nebo jídelny zrcadlo

Pokud chcete zhubnout, jezte dezerty před zrcadlem. Velice pravděpodobně vás to odradí, protože vidina vás samotných, jak děláte něco nezdravého, pomůže s touto aktivitou přestat. Zároveň vám to umožní být sami k sobě objektivnější. Za zkoušku to stojí.

room-647792_1280

Udělejte všechno pro to, aby rok 2016 byl tím, kdy vaše předsevzetí dotáhnete do konce. Inspirujte se uvedenými tipy a jděte do toho.

 

Foto: Pixabay