Jste spíše sova a z ranního vstávání se vám zvedá žaludek? Zkuste to změnit, nebudete litovat.

Je statisticky dokázáno, že nejúspěšnější lidé světa jsou, překvapivě, ranní ptáčata. Šéfové velkých firem, sportovci, umělci a spousta dalších využívá tajné zbraně, ke které máme přístup všichni, ale jen málokdo ji využije: brzké ranní vstávání.

beach-sunrise-1149548_1920

Na druhou stranu lidé, kteří údajně mají „ambice a vášeň“, zaplavují sociální média obrázky jako „nesnáším pondělí“, „je na mě příliš brzy“. Pokračují s následováním svého snu tím, že čtyřikrát odloží budík a své ráno odstartují prokrastinací, frustrací a odrazováním.

inspiration-1136862_1280

Je přitom vědecky dokázáno, že ranní rutina nastavuje rytmus pro celý zbytek dne. Tak jak na to? Jak najdeme ráno motivaci a energii a změníme svůj pohled na vstávání v šest hodin?

1. Dejte si 3-5 minut

Neskákejte hned z postele. Proberte se, protáhněte, promněte si oči a jenom tak ležte. Je důležité, že se v tuto chvíli vyhnete všem negativním myšlenkám a stresujícím událostem, které vás ten den čekají. Raději se zaměřte na bod číslo 2.

coffee-958410_1920

2. Začněte něčím, co máte rádi

Je jedno, jestli je to snídaně, horká sprcha, hraní s dětmi, jóga anebo čtení zpráv. Cokoliv vás baví, udělejte to hned po kroku číslo 1. Pomůže vám to spojit si ranní vstávání s emocemi vzrušení a potěšení.

coffee-1174199_1920

3. 300 vteřin aktivity

Během první půhodiny, co jste vzhůru, zapojte krátkou cvičební rutinu. Cílem není spálení kalorií, ale zvýšení energie a stimulace vaší mysli, která vám pomůže nastavit lepší náladu pro celý den. A to i díky tomu, že se vaším tělem rozlije serotonin místo kortizolu, který způsobuje stres. Vědci uvádějí, že už po pěti dnech této rutiny si vaše tělo spojí ranní vstávání s radostnými prožitky místo stresu a úzkosti.

balance-1107484_1920

Bude to těžké, ale bude to stát za to. Staňte se taky ranními ptáčaty.

 

Zdroj: The Daily Positive, Pixabay