Zbavte se nezdravých stravovacích návyků a přidejte na jídelní stůl potraviny, které vás ochrání před zimními bacily.

Ústřice

Podle studie, uveřejněné v časopise Molecular Nutrition & Food Research, může nedostatek zinku oslabit váš imunitní systém. Nejlepší způsob, jak zaručit, že vaše strava bude obsahovat adekvátní množství zinku, je vařit často tyto měkkýše. Nejste zrovna fanoušek mořských plodů? Vyměňte ústřice za pšeničné klíčky!

oyster-250876_1920

Sójové boby

Tuto chutnou svačinku najdete ve všech japonských restauracích. „Edamame“, jak se potravina v japonštině nazývá, je luštěnina velmi bohatá na bílkoviny, obsahuje totiž všechny esenciální aminokyseliny potřebné pro život. Pomáhá ulevovat zánětům a předcházet nemocem jako je Alzheimer a deprese.

soya-83087_1280

Česnek

Pokud přežijete, že vám po jeho konzumaci bude trochu táhnout z pusy, česnek je ideální volba na boj se zimními viry i bakteriemi. A když česnek uvaříte, zbavíte se i nepříjemného zápachu. Přidejte stroužek do každého jídla a rozhodně neprohloupíte.

Papája

Tento tropický zázrak bojuje s infekcemi tak, že zvyšuje množství protilátek ve vašem těle. Zároveň papája navyšuje počet T-lymfocytů, které umožňují udržovat záněty pod kontrolou.

papaya-771145_1920

Houba shiitake

Podle výzkumu, který publikovala Florida University, přispívá konzumace těchto hub ke snižování přítomnosti zánětů způsobujících bílkovin v těle a zlepšuje funkci gama-delta T-lymfocytů, které přispívají k silnějšímu imunitnímu systému.

shiitake-7002_1920

Para ořechy

Poznejte novou hvězdu vašich svačin mezi hlavními jídly. Para ořechy jsou bohaté na selen, silný antioxidant a aktivátor imunitního systému. Stačí i jeden ořech denně.

Výše uvedené potraviny byste měli konzumovat pravidelně, abyste se vyhnuli nepříjemným zimním bacilům. Co když už jste ale nějakou chřipku chytili? Začít brát Vitamin C už je teď docela pozdě, na vaše uzdravení nebude mít žádný vliv. Nicméně můžete vyzkoušet pár zdravých potravin, které dokáží snížit symptomy chřipky a pomůžou vám setřást přetrvávající nachlazení.

Jak na ucpaný nos

Jakmile začnete cítit, že je váš nos ucpaný, žvýkejte trochu čerstvé máty. Podle lékařského centra Maryland University, mentol pomáhá zbavit se hustého hlenu, usazeného ve vašem dýchacím traktu.

mint-793078_1920

Čím porazit nespavost

Zírání do stropu celou noc je samo o sobě dost špatné. Pokud se k vaší nespavosti ale přidají ještě ucpané dutiny, stává se situace mnohem nepříjemnější. Vypití třešňového džusu může zvýšit úroveň melatoninu (spací hormon) v těle a pomůže vám tak relaxovat.

Co když máte kašel

Díky kašli se zbavujete hlenu, usazeného ve vaší hrudi, zároveň ale může kašel způsobit svědivou bolest v krku. Nejlepším lékem je v takovém případě med, který zklidňuje nervová vlákna, jež způsobují kašel a zmirňuje některé symptomy. Pokud se chcete zbavit kašle, přidejte pár lžiček medu do bylinkového čaje nebo si ho rozetřete na toust.

honey-924174_1920

Nemocem v zimě se těžko vyhýbá, ale jde to. Nenechte si znepříjemnit zasněžené dny a místo toho si je užijte třeba na horách.

Foto: Pixabay