Chcete být zdravější, krásnější, úspěšnější? Tak vyzkoušejte následující rady. Třeba vám aspoň k jednomu pomohou.

1) Ledová sprcha po ránu

Kamarádka už ranní ledovku praktikuje více jak měsíc a nemůže si ji vynachválit. „Proberu se a nepotřebuju k tomu ani kafe,“ vypráví mi pokaždé nadšeně. Ano, bude vás to stát chvíli překonávání sebe sama, ale jakmile to dokážete a vydržíte, nebudete litovat.

Děsí vás to už teď? Nemusí. Párkrát se otužíte a už bez ledové sprchy nezačnete den.
Děsí vás to už teď? Nemusí. Párkrát se otužíte a už bez ledové sprchy nezačnete den.

2) Vodu, vodu a zase vodu

Jasně, tuhle radu neslyšíte rozhodně poprvé, ale vzali jste si ji někdy opravdu k srdci? Zavést pravidelný pitný režim (a teď zrovna nemyslím ten alkoholový) je potřeba. Když piju vody za den málo, sama na sobě cítím, že jsem malátná, bolí mě hlava, nemůžu se na nic soustředit. A když na ni nezapomenu, hned je mi líp.

3) Zdravotní procházka

Samozřejmě, že běh nebo plavání by třeba byly lepší a efektivnější, pokud chcete shodit na váze, ale do ničeho se nutit nemusíte. Pohyb na čerstvém vzduchu je nicméně fajn a přínosný, zkuste proto každý den alespoň na půlhodinku vyrazit ven. Jestli máte psa, je to hned jednodušší. V opačném případě vytáhněte partnerku nebo kamarády a za odměnu se můžete stavit na jeden zdravotní půllitr.

swimmers-79592_1920

4) Dvě deci červeného

Anebo klidně bílého. Víno je zdraví prospěšné, když to s ním zrovna nepřeženete. Alkoholiky ze sebe dělat nemusíte, ale úplná abstinence prý taky není zdravá. Kvalitní víno ke kvalitnímu filmu nebo knížce hned vytvoří příjemný večer.

5) Ke každému jídlu salát

Pamatuji si, jak mi kdysi kamarád mého kamaráda vykládal o svém skvělém dietním triku. „Jím všechno jako doteď, ale ke každému jídlu si připravím na talíř salát,“ popisoval. A vážně zhubnul. Nevím, co za tím trikem stálo, jestli se s přidáním salátu na talíř zmenšila porce zbytku pokrmu anebo mu zdravé jídlo začalo chutnat, ale slavil úspěch. Tak pokud se nechcete zrovna nutit do drastického hubnutí, přidejte si k nedělnímu obědu trochu salátku, třeba udělá zázraky.

6) Dopřejte si velkou snídani

Když už jsme u toho jídla, zkuste udělat ve svém stravování změnu. Bohaté snídaně znám z Turecka, vyžívají se v nich. Turecká snídaně s vajíčky, čerstvým pečivem, olivami, několika druhy sýrů, rajčaty a okurkami je lákadlem na začátek dne. Dejte si proto raději velkou snídani, průměrný oběd a malou večeři. Třeba to udělá podobný zázrak jako přidání salátu.

Turecká snídaně je bohatá a výborná. Začněte den pořádným jídlem!
Turecká snídaně je bohatá a výborná. Začněte den pořádným jídlem!

7) Naordinujte si technologický detox

Víkend bez telefonu, zákaz používání sociálních sítí před snídaní nebo po osmé večer. Vše, co si myslíte, že je hrozně urgentní, vždycky může počkat, když si to dobře naplánujete. Nebuďte otroky svých chytrých telefonů.

8) Večeře s rodinou

Čas, který se vám najednou uvolní při vypnutí telefonu, vyplňte třeba společnou večeří s nejbližšími členy rodiny. Uvařte jim nebo je pozvěte do nové restaurace, uspořádejte tematické setkání nebo si prostě jenom tak povídejte. Je to lepší než přes Facebook.

9) Speciální playlist pro každou příležitost

Hudba je návyková a pomáhá. Alespoň pro mě to tak platí. Den bez hudby je jako den bez jídla. Jestli to máte podobně, vytvořte si playlist pro každou náladu nebo situaci. Jeden na podvečerní relax, jiný na ranní běh, něco pro dobrou náladu i pro podkreslení té melancholické.

10) Samorande

Aspoň jednou do týdne nechte povinnosti plavat a udělejte si čas na sebe. Můžete to pojmout jako rande sami se sebou. Zajděte si na večeři nebo jen tak posedět u piva, pusťte si film, na který se chystáte už tak dlouho, pročistěte si hlavu u hraní videoher, cokoliv, u čeho vypnete a budete jen relaxovat.

Zdroj: Pixabay