Způsobů, kterými se lze vypořádat s nepříjemnými příznaky zapříčiněnými předešlou zábavnou nocí, existuje spousta. Téměř každý má nějaký svůj recept, díky němuž na kocovinu vyzraje. Někdo volí tučná jídla, jiný pořádnou kávu, další se napravuje „tím, čím se pokazil.“

Velkou roli hraje také placebo efekt, díky němuž věříme, že se po nějakém vyprošťováku budeme cítit lépe, paradoxně bychom si ale volbou nesprávné záchrany od bolesti hlavy a nepříjemných pocitů mohli uškodit. Pojďme se tedy podívat na ověřené tipy.

1. Nehltejte vodu po litrech

Určitě jste slyšeli, že dehydratace je hlavní příčinou kocoviny, a je to také pravda. Problémem však je, že příliš hodně vody pouze napne váš už tak podrážděný žaludek, což může vyústit v nevolnost nebo zvracení. Profesor z Centra pro alkoholové a závislostní studie Brownovy univerzity Robert Swift, M.D., Ph. D. radí místo zběsilého hltání vody ve velkém množství každou hodinu po probuzení vypít asi tři deci vody.

2. Zvolte správné léky na tlumení bolesti

Správnou volbou je ibuprofen. Léky na bázi paracetamolu (Paralen nebo třeba Panadol) mohou způsobit poškození jater, obzvášť po alkoholovém dýchánku. Protože paracetamol i alkohol jsou zpracovávány v játrech, není vhodné zatěžovat játra, která se musí vypořádat s alkoholickými toxiny ještě navíc agresivními látkami z přijatého léku, říká doktor Swift. Aspirin by mohl podráždit váš žaludek.

Nesprávná volba léku vám může uškodit.

3. Doplňte ionty

Po několika sklenkách vody si dopřejte iontový nápoj. „Soli v iontovém nápoji napomůžou vašemu tělu rychleji absorbovat tekutiny,“ radí doktor Swift.

4. Uvařte si čaj, ale nepijte ho

Potřebujete vypadat čile? Vyvařte si v horké vodě po dobu tří až pěti minut sáčky černého, heřmánkového nebo zeleného čaje. Po jejich vychladnutí si lehněte a přiložte čajové sáčky na každé oko na pět až patnáct minut. Látky v čaji zužují cévy a napomáhají tak pleti zmírnit načervenání.lemon-tea-937245_1920

5. Posnídejte ovesnou kaši …

Když výzkumníci podávali snídani studentům s kocovinou, zjistili, že ti, kteří jedli pomalu se vstřebávající karbohydráty, které jsou například v ovesné kaši, měli lepší náladu i výsledky paměťových testů než studenti, kterým byly podány takzvané jednoduché cukry. Abyste pokrmu dodali potřebné proteiny a stravitelnost zpomalující vlákninu, přidejte si do ovesných vloček lžíci arašídového másla.blueberries-531209_1920

6. … s vajíčky

Cystein obsažený ve vajíčkách pomůže vašim játrům regenerovat se po náročném odbourávání alkoholu. Vaječné žloutky, jogurt nebo drůbež jsou dobrými zdroji tohoto cysteinu.

7. Dejte si kávu, ale s mírou

Kofein v kávě podpoří vaši bdělost a uvolní rozšířené cévy v mozku, říká Frederick Freitag, D.O. z dallaského Centra pro komplexní bolest hlavy. Abyste se ale vyhnuli dehydratačním účinkům kávy, omezte ji na jeden až dva šálky.

8. Zaměstnejte se

Rozptýlení, ať už je to hraní v kapele, sklizení svátečních ozdob nebo work out odpoutá vaši pozornost od kocoviny. Nic moc to sice nevyřeší, ale když se zabavíte, budete se cítit lépe.guitarist-407212_1920

Zdroj: www.menshealth.com

Foto: www.pixabay.com