Novou podprsenku našla pod vánočním stromečkem řada žen. Pokud ji vybíraly samy, zvítězila většinou hladká bílá, pokud ji dostaly od partnerů, mohla být třeba krajková červená. Trendy sleduje společnost Triola, která je lídrem na trhu. Vývoj podprsenky není jednoduchý, trvat může až dva roky.

Testovat nové podprsenky pomáhají společnosti stovky žen. „Mám v databázi tak 600 jmen, vybírám si z nich podle toho, jakou velikost potřebuji vyzkoušet. Žena pak nosí podprsenku dva až tři týdny a pak nám předává zpětnou vazbu, zda jí seděla, netlačila, ramínka byla správně dlouhá a podobně,“ popsala ČTK Lenka Zavadilová, specialistka na testování výrobků v Triole.

IMG_1428

Výrobce podprsenek, který má závod v Horním Jiřetíně na Mostecku, pečuje o dekolty žen už od roku 1919. Švadleny, kterých je stejný nedostatek jako třeba zedníků, šijí desítky velikostí. „Navrhujeme a šijeme prádlo pro české ženy a těch s plnými ňadry je hodně,“ přiblížila vedoucí jiřetínského závodu Alice Krocová.

Právě na větší velikosti se firma specializuje, u velikostí košíčku od B až po K je důležitá preciznost. Běžná podprsenka se skládá zhruba ze čtyřiceti dílů a odklon o pět milimetrů už znamená jinou velikost. Mezi českými ženami přitom přibývá těch s velikostí košíčků D. „Generačně jsme vyrostly do krásy. Naše společnost už před pár lety zaznamenala poptávku po větších velikostech. Arbitr krásy by tiše žasl nad svůdnými plnými tvary současných mladých českých žen a dívek, ale ony samotné často řešily prozaický problém, co na sebe. Naše současné nejprodávanější velikosti jsou dokonce D80, D85, pak C85,“ popsala Krocová.

Odvážné modely se nacházejí spíše na obálkách časopisů a ve výlohách obchodů. „Je velký rozdíl mezi tím, co se nosí v Miláně a u nás. Češky nejsou tak odvážné,“ řekla Zavadilová. Letos kupovaly ženy nejčastěji bílé podprsenky, hned za touto barvou je černá, následuje smetanová a tělová. „Prodeje těchto čtyř barev nám tvoří 64 procent prodejů,“ uvedla Krocová.

Na trhu se také dlouho drží některé vzory a střihy. Dva už se šijí dvacet let. Mění se pouze materiály. „Nejlepší podprsenka je ta, o které žena neví, že ji nosí,“ zdůraznila mluvčí společnosti Lýdie Procházková. Právě po takových sahají ženy, které se v práci víc hýbají. „Odhadnu podle podprsenky, která žena pracuje v kanceláři, která dělá ve školce, která učí tělocvik,“ zmínila Zavadilová.IMG_1915

Řada žen si správnou velikost zvolit neumí. Aby to dokázala, zavedla Triola službu stylistky, která zajíždí do sítě čtrnácti prodejen a pomáhá ženám s výběrem. Pokud dívky dostaly od svých partnerů vánoční poukázky, kterým muži dávají v posledních letech přednost před samostatným výběrem, mohou si nechat poradit i po Novém roce, kdy bude tour stylistky pokračovat.

Horní Jiřetín (Mostecko) 26. prosince (ČTK)