Pět miliard jüanů (téměř 20 miliard Kč) utratili Číňané u největšího místního internetového prodejce Alibaby během prvních pěti minut a 45 vteřin dnešního nákupního svátku.

Takzvaný Den nezadaných se koná od 90. let minulého století každoročně 11. listopadu a přerostl v největší online nákupní horečku na světě, přičemž překonal i slavný černý pátek v USA a Kanadě.

people-831181_1920

„V Číně se děje něco neuvěřitelného,“ komentoval časopis Forbes skutečnost, že za 90 minut od zahájení prodeje lidé utratili v přepočtu pět miliard dolarů (asi 126 miliard Kč).

V Alibabě, která dnes nabízí slevy, na které někteří čekají po celý rok, se loni 11. listopadu uskutečnily transakce za 9,3 miliardy dolarů (zhruba 2,3 bilionu korun). Očekává se, že dnešek bude pro nákupní galerii ještě úspěšnější a budou padat rekordy.

K mání je šest milionů produktů od 40 tisíc výrobců. S reklamou čínskému prodejci pomáhali například představitel agenta 007 Daniel Craig nebo americký zpěvák Adam Lambert.

spectre00

Jedničky v datu 11. listopadu (11.11.) mají odkazovat na nezadané jedince, takzvané singles.

Peking 11. listopadu (ČTK)