Ve francouzské televizi se v polovině tohoto měsíce objeví výpravný historický seriál Versailles. Pořad s přímo královským rozpočtem byl inspirován turbulentním vztahem Ludvíka XIV., řečeného Král Slunce, a jeho mladšího bratra Filipa Orleánského. Nejdražší seriál v historii francouzské televize, natočený v angličtině v kanadsko-francouzské koprodukci, již prý jeho tvůrci prodali do 15 evropských zemí a hodlají s ním dobýt též Ameriku a Asii, napsala agentura AFP.

Většinu seriálu s rozpočtem 30 milionů eur (zhruba 812 milionů korun) režíroval Jalil Lespert, který je ve své vlasti známý též jako herec. Seriál popisuje dvorské intriky s cílem omezit moc mladého krále nebo jej sesadit. „Doufám, že lidem se bude líbit vztah krále a Filipa, jenž je místy loajální a místy rebel,“ řekl AFP spoluautor scénáře Simon Mirren.

zvonik2

S kolegou Davidem Wolstencroftetem se prý snažili dostat pod povrch oficiální historie. Do seriálu zasadili i smyšlené postavy a zakomponovali fámy a legendy. Podle Mirrena by se dal Ludvík XIV., jenž vládl v letech 1643-1715, dokonce přirovnat díky svým mimořádným komunikačním schopnostem k již zesnulému šéfovi Applu Steveu Jobsovi.

Seriál Versailles, natáčený na slavném stejnojmenném zámku, byl na konci října představen v premiéře odbornému publiku v Los Angeles. „Když se řeklo francouzský seriál, ještě před nedávnem si lidé vybavili akorát Julii Lescautovou nebo Navarra, zatímco Spojené státy zaplavily svět hity jako Hra o trůny, Temný případ nebo Domek z karet,“ řekl Olivier-René Veillon, spoluorganizátor losangeleského fóra, na němž Francouzi představili potenciálním americkým kupcům i své další novinky. Kromě Versailles to byla minisérie z blízké budoucnosti Trepalium a snímek Le bureau des légendes o fiktivních identitách francouzských tajných agentů.

vila2

Francie se prostřednictvím fóra Direct to Series snaží už několik let dohnat zpoždění a získat se svými seriály místo na americkém trhu.

Do boje vytáhl celý francouzský seriálový průmysl: po americkém způsobu například vznikly „writers’rooms“ neboli místnosti, ve kterých scénáristé píší a vytvářejí nejméně jednu řadu za rok, neboť jinak by seriál neměl na americkém trhu šanci prorazit. Producenti se nebojí investovat a do seriálů lákají velká jména francouzské kinematografie.

Loni podle Veillona vzrostl prodej francouzské tvorby o 34 procent, ale to bylo především dáno prodejem práv na nová zpracování starších titulů.

Paříž 9. listopadu (ČTK)

Komentáře obsahující útoky na třetí osoby, linky na externí zdroje (URL) a taky komentáře neobsahující názor k tématu článku nebudou publikovány. Děkujeme za pochopení a přejeme plodné diskuze.

« REKLAMA »