Nový BREAK

Módní vlna, anebo má americký Playboy pravdu, že v době tun erotiky zdarma ji nemá smysl cpát do časopisu? Nový šéfredaktor slovenského pánského magazínu Brejk také tvrdí, že nahoty bude méně. A aby toho nebylo málo, zcela nepochopitelně ho přejmenovává na Break.

Samozřejmě, porovnávat brandy Playboy a Brejk je asi jako Maybach a Dacia, navíc Dacii znají aspoň v Rumunsku. Na druhé straně Brejk je významný časopis v portfoliu obřího slovenského mediálního domu 7Plus, takže se úplně přehlížet nedá. Své o tom ví asi i slovenský Playboy, který s Brejkem sdílí jeden, a to malý, trh.


„Za výraznou zmenou pánskeho mesačníka Brejk, odteraz BREAK, stojí jeho nový šéfredaktor Peter Šarkan Novák (44). Prečo sa rozhodol prerobiť časopis od základov? Kam sa stratili sexi dievčatá z tituliek? V otvorenom rozhovore nám odpovedal nielen na tieto otázky, no prezradil aj oveľa viac.“

Ako ste sa stali šéfredaktorom Breaku?
Bol som oslovený pred mnohými týždňami až mesiacmi na kreatívnu spoluprácu vzhľadom na redizajn, takého reštartu Brejku, ktorý tu mal nejakú tradíciu. Prišli sme k záverom, že ideálne by bolo zmeniť ho celý. Niežeby to bolo zlé, ale svojím spôsobom to bolo také „out of date“ (trochu zastarané, pozn. red.). Prišli sme s nejakou ideou a tam sa to malo aj skončiť, ale toľko sme to varili, až sme sa dohodli na spolupráci.

Celý rozhovor najdete zde.

Nejde se zbavit pocitu, že původní Brejk se tvořil a tiskl v Bratislavě, nový – myšleno grafika, layout a název – je odněkud z Veľkých Kapušian (pro neznalé, 3 kilometry východně je už jen Ukrajina).

IMG_5979A to říkám jako ne-fanda bývalého vedení, které bylo známo ne zcela seriózním jednáním – mně osobně nevydali po X odkladech a slibech třeba tuhle titulku. Moje modelka se evidentně víc zapatlala čokoládou, nežli slečna nahoře, a nemá sofistikovaně vystrčený jazyk. Nakonec to vydal řecký Playboy, což jako satisfakce pro můj team stačilo.

Zeptali jsme se spolumajitele a šéfa slovenského Playboye Johnyho Kortise, co na to říká.

„Brejk nebo Break není konkurence“ nebere si servítky. „Nemají na to čísla, děvčata na titulkách jako my a už vůbec ne párty jako my. Slovenský Playboy má vlastní Superbike team, vlastní Playboy Race v pěti zemích a nejlepšího závodníka Jara Černého.

Děkujeme za upřímnou odpověď.

Otázka opravdu zní, jak si slovenské vedení časopisu představuje po změně zavedeného názvu, omezení nahoty a bulharské low-costové grafice svoje prodejní čísla?

Uvítáme názory pod článkem.