Nějaký čas pluje českým internetem a mediálním prostorem kauza Playboy bez nahoty. O co jde, si můžete počíst třeba na nezávislém virálu SHAREmag.cz (který nezávisle vlastníme a vydáváme), a kde je prezentován jeden úhel pohledu. To jest, že je to dobře. Hlasování, které je součástí článku, překvapivě kolísá 50:50 pro a proti. Čekali jsme drtivou výhru nahoty.

Playpress jako vydavatel české edice Playboy dnes vydal ústy svého šéfredaktora Vlada Olexy vyjádření, které popisuje stanovisko české edice, a je za zachování nahoty v časopise.
Přinášíme ho v původní verzi zde:

„Česká edice slavného časopisu je na té americké zcela nezávislá. Proto český Playboy nebude následovat americký příklad a zůstane i nadále takový jako doposud.

Rozhodnutí amerického vedení Playboy Enterprises zrušit nahotu na stránkách časopisu Playboy je evidentně výsledkem dlouhodobého průzkumu amerického trhu a součástí nové marketingové strategie společnosti.

Jedná se zřejmě o pokus rozšířit portfolio „velkých“ inzerentů, kteří se doposud zdráhají vstupovat do časopisů typu amerického Playboye. Je pravděpodobné, že některé mezinárodní edice – zvláště ty, které přejímají větší či menší část amerického obsahu – budou následovat příklad amerického Playboye.

Česká edice Playboye je však na americké edici zcela nezávislá. Je to ryze český časopis. Jeho lifestylová koncepce je založená na kvalitní publicistice a na vlastních – decentních, ale nahých – pictorialech. Proto český Playboy určitě nebude následovat americký příklad a zůstane i nadále přesně takový jako doposud.

Vzhledem k tomu, že česká redakce Playboye připravuje také „na klíč“ slovenskou edici Playboye – přibližně 70 procent obsahu tvoří původní česká publicistika – musel jsem se ujistit o tom, že majitelé licence Playboye na Slovensku mají stejný názor, jako já.

Obě edice tedy budou pokračovat jako dříve a připravovat náš Playboy naprosto nezávisle na marketingových rozhodnutích, která (možná) platí pro jiné trhy. I když akty krásných žen tvoří sotva 18 procent obsahu českého Playboye, je to část důležitá i pro ty nejinteligentnější čtenáře (a čtenářky, kterých je podle průzkumů zhruba 40 procent).

I proto – jak to trefně vyjádřil jeden z mých externích autorů – nabízet na českém trhu Playboy bez nahoty by bylo stejné, jako přijít na trh s autem, které by nemělo kola.“

Vlado Olexa, vydavatel a šéfredaktor časopisu Playboy

Budeme rádi za vaše komentáře zde pod článkem, anebo za hlas v hlasování.