Jestliže můžeme udělat z vlastního bytu svou trvalou kancelář, má to nepochybně své výhody, například to, že se vyhneme rannímu shonu a dopravním zácpám, ale také nevýhody, ať už to je lednička-pokušitel nebo omezení sociálních kontaktů. Stačí však deset malých změn v každodenní rutině, abychom omezili negativní efekty a dokázali dobře spojit práci doma se zdravým životním stylem, píše italský deník Corriere della Sera.

Pokud pracujeme doma, je téměř nemožné odolat pokušení dát si ve chvílích stresu něco dobrého na zub. Proto je dobré „vyčistit“ ledničku od nezdravých pochutin a dopřát si raději čerstvé či sušené ovoce a zeleninu, které si můžeme pokrájet a přikusovat. Zpočátku se může zdát taková změna obtížná, ale brzy si zvyknete a váš organismus vám za ni poděkuje.

Když odstraníme z dohledu všechny mastné a vysoce kalorické pochutiny, následuje druhý krok, a sice hodně pít. Podle výsledků výzkumu prezentovaného na konferenci American Chemical Society snižuje vypití osmi sklenic vody denně chuť dát si něco dobrého mimo hlavní jídlo.

salmon-518032_1280

Abyste zvýšili svou výkonnost, nesedejte si k počítači v pyžamu. Studie publikovaná vědeckou databází ScienceDirect ukázala, že když se lidé, kteří pracují doma, obléknou tak, jakoby šli do úřadu, dokáží se lépe soustředit.

Všechny, kdo pracují doma, napadá, že si pospí až do oběda a pak se sporadicky pustí do práce. To však organismu ztěžuje možnost přizpůsobení na normální pracovní rutinu. Lépe je tedy naprogramovat si den a pracovat vždy ve stejných hodinách.

Důležité je dělat přestávky, ať už se projdete po bytě nebo půjdete vyvenčit psa. Přestávka každou hodinu zvyšuje výkon mozku a kreativní myšlení. Do práce se pustíte s obnovenou pozorností. Deset minut pobytu na čerstvém vzduchu umožní organismu posílit zásoby vitamínu D důležitého pro imunitní systém a zdravé kosti.

Domácí prostředí umožňuje mezi prací cvičit, protáhnout si páteř, čtvrthodinku věnovat józe nebo se před jídlem trochu proběhnout. Jestliže se jednou nebo dvakrát týdně oblečete do sportovního dresu, pomůže vám to zůstat aktivními po celý den.

Vytvořte si oddělený pracovní prostor. Nemusí to být celá místnost, stačí psací stůl, ale je důležité, aby byl oddělen od prostoru určeného pro odpočinek a relaxaci. Přispívá to k rovnováze mezi prací a zdravým životním stylem.

Ačkoli se zpočátku zdá být úžasné, že můžete pracovat doma, později se můžete cítit jako ve vězení. Abyste nepocítili ke svému pracovnímu koutku nenávist, najděte si alternativní řešení, ať už jde o kavárnu s wi-fi, veřejnou knihovnu nebo městský park.

runners-635906_1280

Práci vsedě vystřídejte prací ve stoje. Pracovní pult je alternativou tradičních psacích stolů. Nikoli náhodou ho používali Ernest Hemingway, Charles Dickens a Leonardo Da Vinci, když vytvářeli některá ze svým nejlepších děl. Výzkum americké Mayo Clinic v Rochesteru ukázal, že takto pracující osoby jsou méně náchylné k obezitě, rakovině a cukrovce druhého typu.

Tyto pracovní pulty jsou sice drahé, ale je to investice do zdraví. A nejen to. Studie profesora Avnera Ben-Nera z Minnesotské univerzity ukázala, že takový pult doplněný běžeckým pásem zvyšuje i produktivitu práce.

Řím 20. října (ČTK/Corriere della Sera)