Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone

Hongkong, Tokio a Singapur se musejí snažit, aby nezůstávaly pozadu. Soul se totiž stává výkladní skříní módy v Asii a velké značky mezinárodní vysoké krejčoviny se předstihují, aby využily mimořádné oblíbenosti jihokorejské popové kultury, píše agentura AFP.

Asie je se svým růstem, který by jí mohly závidět mnohé západní vlády, klíčovým trhem pro luxusní průmysl. Jenom Číňané realizují třetinu všech světových výdajů za luxusní zboží, uvádí poradenská společnost Bain & Company.

PHOTO © 2015 TEAM PETER STIGTER  FOR EDITORIAL USE ONLY  WITH CREDITS - FILENAME IS DESIGNER NAME

Čínští spotřebitelé stále častěji vyhledávají inspiraci v Jižní Koreji, která se podle této společnosti stala průkopníkem módních a luxusních tendencí.

Přední světové značky se v posledních měsících snaží získat bohaté Asijce, kteří sledují jihokorejskou televizi a popové hvězdy, aby z nich čerpali módní inspiraci.

dior1

Společnost Chanel představila v květnu v Soulu svou kolekci Croisière 2016. Šlo o první módní přehlídku francouzské firmy v Jižní Koreji. V červnu otevřel Christian Dior šestipatrový obchodní dům v soulské čtvrti Gangnam-gu. Ten je největší v celé Asii.

dior2

Největší světový výrobce luxusního zboží LVMH šel nejdále a investoval přímo do vzkvétajícího korejského popu v Soulu. Investiční fond L Capital Asie napojený na LVMH koupil loni v létě akcie největší jihokorejské společnosti YG Entertainment za 71 milionů dolarů (asi 1,8 miliardy Kč). Tím se stal druhým největším akcionářem této společnosti, která se zabývá sektorem zábavy, módou, kosmetikou a vlastní hudební nakladatelství.

„Velké luxusní značky si začaly uvědomovat, že to, co je populární v Jižní Koreji, se rychle stává populární v celé Asii,“ soudí prezident Rady módních návrhářů v Jižní Koreji I Sang-Pong. Zatímco dříve volily Hongkong nebo Singapur jako sídlo pro své asijské operace, začaly se asi před třemi lety orientovat na Soul, uvádí. Čína bude brzy vytvářet svou vlastní módu, ale nyní Číňané vzhlížejí k Soulu, aby zjistili, jaká bude příští módní tendence, dodává.

Slavná módní kritička Suzy Menkesová si ostatně zvolila Soul pro druhou mezinárodní konferenci o luxusu, kterou bude příští rok pořádat tiskový koncern Condé Nast, který mimo jiné vydává časopis Vogue.

Mezinárodní značky projevují velký zájem o občanské sdružení zaměřené na podporu a propagaci jihokorejské kultury Hallyu Wave, které se zabývá televizním vysíláním a popovou hudbou. Vliv Hallyu ilustruje například slavný raper G-Dragon, jehož styl napodobují miliony fanoušků v Asii i jinde.

Jeho oblečení, vesty od Saint Laurenta či tenisky značky Louboutin, se stávají předmětem diskusí na četných sociálních sítích zasvěcených odívání umělců korejského popu. Kromě toho se G-Dragon účastní přehlídek, nejen v Asii, ale i v Paříži a v Londýně.

Příležitostí nevyužívají jen zahraniční luxusní značky. Houbička nasáklá tekutým make-upem, kterou vyvinul jihokorejský gigant v kosmetice Amorepacific, byla v Asii tak úspěšná, že se k němu připojil Dior, aby využil jeho technologie.

Podle Kate Ahnové, která v Soulu pracuje pro britskou marketingovou společnost Stylus, se Jižní Korea stala odrazovým můstkem pro výrobce luxusu, kteří chtějí zaujmout asijské spotřebitele. Čím dál tím více evropských a amerických firem si přeje investovat do jihokorejské kosmetiky, zdůrazňuje. „Chtějí dokonce vložit finance i do malých a málo známých podniků, protože vědí, že četní Asijci, zejména Číňané, vzhlížejí k Soulu,“ dodává.

Soul 15. září (ČTK/AFP)

Foto: www.designblok.cz, www.dior.com

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone

Komentáře obsahující útoky na třetí osoby, linky na externí zdroje (URL) a taky komentáře neobsahující názor k tématu článku nebudou publikovány. Děkujeme za pochopení a přejeme plodné diskuze.

« REKLAMA »